12 September 2010

kronologi ucapan raya

Salam lebaran buat semua. Sudah hari ke-3 kita menyambut bulan syawal. Aku bercadang nak puasa sementara x buat apa kat umah kan. Tapi..nafsu makan mengatasi segalanya..akan tetapi juga disebabkan atas sebab2 tertentu menyebabkan aku xbole nak mkn byk mcm selalu. Macam ade bende yang tersekat je kalo mkn byk2. Rase nak terkeluar balik. haishhh. Mcm morning sickness pulak kamu ni paja..heheh..

*****************

Tahun ni rasa seperti kekurangan. Tiap2 tahun kot aku ckp mcm tu. hehehe..xde la. bukan ape..dulu aku igt lagi..sebelum raya, dapat kad raya. Hari2 menunggu org bagi kad raya. Setiap kad tu mesti ade pantun mcm ni:

pecah kaca pecah gelas,
sudah baca harap balas.


another version;

pecah kaca pecah sampan,
sudah baca harap simpan.

Huhu..tersengih bile teringat balik psl bagi2 kad raya ni. pastu keluar plak version E-kad raya plak. Mase tu zmn gile main tenet. Chatting je kejenya. Tapi kad raya pos2 ni stil ade lagi. Pastu beralih plak pd zaman henfon. Dapat sms tak henti2. 2 hari nak raya tu henfon berbunyi 1 hari. Sampai ke pagi raya. Dapat forward mesej raya yang bermcm2 jenis. Skang zmn berFaceBook plak. Ramai yg wish selamat berpuasa ke..selamat hari raya ke..sume kt FB termasuk la aku. So SMS yg diterima pn semakin berkurang. Zaman akan datang ni xtau la camne plak kn. Silap2 xde dh org nk wish2. Kite tunggu dan lihat je jika kita ade kesempatan.

****************

Aktiviti raya aku kt KL ni as usual setiap tahun.. berkumpul dgn family abah. Jupe makcik pokcik sepupu sepapat dua pupu dua papat. Tiga pupu? eh.. belum lg la..over la tu..nnt terasa tua sgt aku ni..huuhu..seperti biasa la. Maaf-maafan, soseh-soseh jupe sepupu2 pompuan (ni keje org pompuan kn?) dan kutip duit raya (valid lg okay). Dan seperti biasa aku bwk adik2 jln2 and wat la ape2 aktiviti yg sepatutnya.

****************

okay..skang aku blur. Baru bgn tido. Membuka entry selepas bgn tido adalah sgt jujur. Betul ke?? Okay secara jujur nya aku lapa dan nk mencari mknn di dapur.

Sekian Terima kasih

Yang benar,

Cikpajahanim

(gamba terpaksa di crop sbb bergambar dpn umah sampah..chaiittt)


No comments: