30 October 2010

Aku tak suka sakit gigi




Dalam banyak2 sakit, paling aku tak suka dan kalo mampu nak elakkan adalah sakit gigi..
Macam semalam selepas aku melantak 2 btg chupa chups dan beberapa ketul chewing gum selama 1 hari telah menyebabkan gigi aku jadi sensitip. Sebelum ni gigi yg belakang ni (geraham) penah kena tampal tapi sementara je. Agaknya disebabkan mkn bende2 yg terlalu manis, tak tido mlm aku menahan sakit.. Aku dah makan ubat hurix sakit gigi dh 6 biji, xjugak2 reda. Pipi kiri aku dah bengkak sbb gusi pun dah bengkak... uwaaaaaaa..xsuke..xsuke..


Aku nekad nak jupe Dr gigi hari ni jugak sbb xtahan sakit dah.. aku takut malam kang xleh tido lagi.. naya je.. maka aku pun pegi la ke klinik gigi Lita Alis kat Bangi.. fuhh..ramai plak org.. sume sakit gg cam aku jugak ke?xpela..aku dh x thn sakit dh.. sejam jugak tgg untuk masuk dlm blk dr.. dah masuk dlm tu.. xsampai 10 min aku pun kuar dr blk dr.. penat aku tgg lame2.. tu pun dr tu bukan nk tanye aku sakit ape.. dia sibuk tanye aku pakai tudung tu camane? beli kt mane? berapa harga? haishh..menyirap aku.. aku tgh tahan sakit bleh plak tanye bende2 gitu..pastu baru la dia tanye ape sakit aku..check2..dia ckp mmg bengkak n dia kasi ubat.. mkn dulu.. dh elok nnt br dtg jupe dia blk.. dr bg antibiotik + ponstan.. harap2 mlm ni aku ok la..adoii...camtu je eh.. tapi lepas ni mmg kena cabut.. xdapat diselamatkan..takutnye..nightmare la cabut2 gigi ni..uwaaa...

**shawl aku pakai td.. dr tu suke tgk ade rame2..
muka menahan sakit gg ni... adoi**




6 comments:

syazana salleh.. said...

pebendee la Dentist tu sengal betoll hahaha...tp butterfly tu mmg sweet tlg gunting sat sy nak wat keychain..huhu

cik paja hanim said...

hahah..tau xpe zana..akk rase nk kancing gigi dh td..bole plak tanye bkn2..hahaha..nnt kalo hilang sebelah zana la yg gunting ye..kantoii...

Atin said...

memang cantik pon tudung kat faza..suke jugak tgk!hihi..

cik paja hanim said...

yeke?hehe..tq2..nnt atin beli la 1..pakai pegi dating tau..hahaha

miSz NiEZa said...

yela faza..cantik2..makin bergaya mbr aku skang..hehe..nk kene blaja dr ko gak nie..baru leh jd cikgu vogue..hehe

cik paja hanim said...

hahaha..mesti la kena vogue.. i kan dh dewasa..kena la bergaya ala2 matang gitu..hahha...ko try la berfesyen camni kt sane..gerenti cikgu besar ko jatuh chinta kt ko..keh keh...