06 November 2010

Nak rambut sentiasa cantik dan lembut?



Hari ini aku nak ckp psl shampoo. Saje nak tanye especially pompuan la.. kalo bab2 shampoo ni mmg cerewet kan? Mcm aku jugak la. Sangat cerewet pilih shampoo. Dulu aku suka sgt pakai syampoo Rejoice (bukan nama sebenar) sbb xperlu nak pakai perapi (conditioner). Agak lama la pakai rejoice tu smpai naik muak plak.. Baru terpikir nak tukar shampoo.. dah tukar shampoo lain rase xbest plak..aishhh..

Macam tau2 je aku tgh cari shampoo menggantikan shampoo yg sedia ade skang. Oleh kerana aku ni mmg pelanggan tetap majalah Remaja dan Dara, makanya aku dapat la tester shampoo Sunsilk dan perapinye skali.. eh! bukan tu je..dapat sikat skali..cayala.. sape2 yg beli majalah tu dpt la tester ni buat mase ni..uhuhhu.. Mula2 endah x endah jugak dgn shampoo ni sbb dulu aku penah pakai Sunsilk tapi bukan warna hijau..warna lain.. hmm.. Failed! Terpikir 25X la nk pakai ni semula walaupun hanya tester je..

Tapi.. Apa salahnya mencuba kan? Aku pun cuba. Mula2 pakai shampoo saje..damnn..terasa kasar je rambut aku lepas bilas tu.. mula la aku carut2..iklan je lebih.. jual shampoo camni bla bla bla..xde perubahan lansung.. pastu teringat ade perapi skali. Aku tepek la perapi tu.. Wow.. sangat lembut rambutku... lalala..pastu tahan jugak kelembutan tu tuk beberapa hari.. Maklum la tuk pompuan bertudung ni kena shampoo lebih kerap.. Kalo tak berbau dan keras je rambut.. So shampoo sunsilk kali ni x menghampakan aku la.. aku dh pakai tester ni kali ke-2.. So bole la aku beli tuk pakai wat mase ni.. x payah la nk g rebonding2 ke ape.. membazir duit je..pompuan2 bertudung di luar sane.. bole la try shampoo ni.. kompem tak menyesal..hehehe..

Shampoo ni la yg aku guna.. Lively Clean & Fresh


p/s: tak bole la nak tepek gamba rambut ku yang lembut ini..hahahha..:-)


2 comments:

syazana salleh.. said...

kak bile nak tes shampoo BAWANG lak..huhu..

cik paja hanim said...

haisshhh..watpe syampoo bawang..rambut akk dh lebat..tu kena mintak testimoni dr mak akk..hehehe