24 November 2010

saya cinta.. ke syg..err..suka?..minat? hmmm


Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)


Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)


Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)


Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat, suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…

** dipetik dari blog sape ntah td.. mintak izin nk share ye..huhuh**



6 comments:

belogmummy said...

i loike this!!!!.....heheeheh....tumpang lalu dan menjelajah ye.....;)

cik paja hanim said...

no probs..sile2..follow la saye..hehhee

belogmummy said...

baiklahhh.....sila2 kan menjenguk ke blog saya juga yaaa.....

mAsHiKaDA :: Sid :: SHidA said...

eceeceehhhhhh...
well...saye ni dlm kategori mane ek? hmmmm~ pikir jap...

cik paja hanim said...

mummy:: ok..i will follow u..huhu
sid:: ecece..cinta sedang berputik ek..hahahha...

mAsHiKaDA :: Sid :: SHidA said...

ohh.. bukan kak paja... xde nak berputik ke nak tumbuh ke ape ke xde kak paja.. haha
sekadar nak memikirkan saya dulu dlm kategori mana time dgn skandal2 dolu2 tu...

haha~