16 April 2011

say cheese..


katakan keju.. senyum!


bukan..bukan..
atas permintaan seseorang..
aku nak cakap pasal keju kat sini..
so say cheese!


KEJU

Ade sesape kat sini tak tau ape itu keju? tak tau camane rupanye keju? tak penah rase keju? Tak pelik pun kalo ada yang tak pernah rase keju. Keju ni makanan yang agak mahal. Ye la.. slalu beli kat supermarket tu dekat 10 hinggit satu bungkus. Belum beli keju yg seketul2 tu..lagi mahal..

Selalu kalo nak makan makanan Western mesti disajikan dengan keju. Aku rase keju ni kalo makan direct tanpa mkn dgn roti or ape2 mknn rasenye xde la sesedap mane pun.. masam2 masin.. Mungkin sebab rase yg masam masin tu yg buat sedap dalam makanan tu.. aku plak kalo beli burger mesti nak kena letak keju.. kalo xrase macam kekurangan je.. same jugak kalo beli roti.. mesti nak yg ade keju.. kalo x, mmg xbeli or xmakan lansung..cmtu jugak dgn croquete ngn hotdog jumbo yg jual kt jusco.. mesti amik yg ade keju.. baru umppphhh..uhhuu.. adoi..terliur plak..

kesimpulannya aku mmg addict dengan keju..huhuhu..meh kite tgk kebaikan keju yang dipetik dr google... banyak jugak kebaikan nya.. so xsalah kalo kite makan keju tapi xbole berlebihan.. kalo tak jd gemok! uwaaa....


Kebaikan keju:
1) baik untuk gigi dan tulang
2) membantu dalam proses kehamilan
3) mengurangkan masalah yang berkaitan dgn PMS
4) meningkatkan sistem imun
5) menambah berat badan
6) mengurangkan masalah yg berkaitan dengan migrain
7) mencegah kanser



p/s: kepada org itu..sy dh letak entry psl keju.. u owe me..:))


No comments: