08 September 2011

Peristiwa di KK Home Deco, Ampang

 
Beberapa hari sebelum hari raya Aidilfitri yg lepas, first time aku pegi ke KK home deco bersebelahan dengan Tesco Extra Ampang. Dengar cerita barang-barang hiasannya murah dan cantik-cantik. Oleh kerana adik aku nak cari balang dan sedikit bunga untuk hiasan barang hantaran dia, maka aku dan adik aku pun mencemar duli kat KKmart tu. First impression, okla. Not bad jugak. Adik aku bandingkan harga certain-certain barang yang jauh lebih murah dari Semua House kat jalan TAR tu.

The story is aku tak puas hati dengan layanan pekerja kepada customer yang just beli barang tak berapa banyak ni. Ade sorang customer yang aku rase dia ni retis tapi aku tak tau name dia. Muka pun ingat-ingat lupa sebabnye dia pakai sunglass dalam KKmart tu. So aku tak cam la sapo la retis ni.

Yg tu aku tak kisah. Tapi yang aku kisahnye cashier tu hanya melayan dia saje seolah-olah takde orang lain yang beratur untuk membayar. Artis tu pun mengade-ngade sangat suruh cek balik barang-barang yang discan harganya dan pergi pulak bercerita dengan cashier tu bende-bende tu untuk si dia, si sinun, si sinin. Arghh. Perlu ke ko nak cerita bende ni setannnnnn.

Tu yang pertama. Yang kedua, si cashier ni scan semua barang tu dan harganya mencecah 6 ratus plus plus. 6 ratus je?aku ingat dah berpuluh ribu ko beli sebab ko menscan barang tu punya la lame. Barang tak banyak. Tapi setiap barang tu mungkin mahal sket. Ala. Nak scan je pun. Prosedur macam nak kena sain surat perjanjian PTPTN or Biasiswa JPA plak kan..sengal!

Yang ketiga, kite bace dialog bangang di bawah:

Retis: Eh, ni ke total barang yang i beli?
Cashier: Owh, belum lagi Miss. Ni harga before best buy. U nak tgk harga selepas best buy tak?
Retis: Best buy camane tuh?
Cashier: Ade certain barang dapat 30% , ade yang 10%. Mari i tunjukkan harga selepas best buy.
Retis: Bagusla. Ade best buy. Which one yang ade best buy tu. Show me..bla bla bla bla

What the fffuuuuuuuuuuuuuuuuu. Korang kalo nak berdrama swasta pun tak payah la hal-hal nak membayar jadi camni. Macam sial. Ko bagi je la harga lepas scan tu and discount skali. Seolah-olah cashier ni nak kena melayan sorang je customer dia. Walaupun dia retis tak perlu la kot nak lebih-lebih kan dia.

Last-last aku jerit aka aku meninggikan suara kat situ:

"LEMBAB NAK MAMPUS! ANGAH. JOM BLAH. LETAK BALIK BARANG TU!!!"

Semua orang tgk kt aku. PEDULI ape aku. Memang aku blacklist la tempat ni. Mase tu dah pukul 7 ptg. Org nak balik bukak posa. Memang hilang kesabaran aku. Memang kurang pahala posa aku. Hopefully customer lain fikir cam aku jgk. Menyumpah seranah mereka. hahaha. Pekerja ramai. Tapi bole layan si retis tu je. Sepak laju-laju baru tau.

Kesimpulannya, kalo nak bisnes tu bertahan lama, biar la kena cara. Pandai la jage customer. Jangan pilih bulu woiiii! Taik kuda!!!


4 comments:

sid said...

mak aih... tak pepasal kene taik kuda ngn kak paja. hahaha

cik paja hanim said...

hahaha..taik kuda xpe..kalo taik babi sia2 je kena samak kedai tu..uhuhuh

cik gObu said...

bagus awak dedahkan perkara ni.kalo akak siap jmp manager lg tao...dgn artis2 tu akak sound...dia igt dia best sgt ker

cik paja hanim said...

nasib baik mase tu bln posa dan waktu tu dh nk berbuka..ikut hati mau je sy lempar bende alah yg nk dibeli..nk buat aduan pelanggan la..