20 December 2011

Azam 2011 - Tercapai kah?


Assalamualaikum semua. Malam ni aku tak mo cite pasal baking project or any project related dengan masak memasak. Ingat ni blog masakan ke. Laser diri sendiri. Masak memasak ni adalah sekadar hobi memenuhi masa lapang. Pastu nak asah skill memasak ko. Dibuatnya aku kena kawin esok, tak ke menyesal tak reti memasak. Okeh dah dah. Kate takmo cite pasal memasak.

Tahun 2011 dah nak berlabuh dah ni. Dah bulan 12 dah. Skang ni pun aku dah agak stress dengan life aku yang tak tentu arah. Bukan xde pedoman, tapi aku rase hidup aku agak kucar kacir. Tak macam tahun-tahun lepas. Bila kite mengharapkan sesuatu yang baik datang pada kita, dalam masa yang sama ade jugak benda yang kita kena berkorban. Malas aku nak bagi contoh sebab aku rase pembaca blog aku sume dah besar panjang. 

Cakap pasal azam 2011 pulak, ade yang tercapai, ada yang tak. Sebenarnya azam aku lepas aku setel master, aku niat nak kawin. Master setel tapi azam nak kahwin dengan orang tersayang tak kesampaian pulak. Hah. Kan aku dah terbagi contoh. Name pun azam kan. Kalo tak tercapai bawak ke tahun hadapan. Sape tak nak kawin kan. Mulut kate takpe tapi hati meronta-ronta. Cakap pasal soal jodoh, aku pun tak bole nak cite bebanyak sangat sebab aku pun tengah sebak. Kalo aku stress sume perkara kecik besar  bercampur memang jadi super stressssssssss. Bila cakap soal kawin ke lebih lebih lagi kalo orang tanye pasal kawin rase nak bagi makan heel aku ni biar sampai gigi dia jongang. Sensitip la org tanye macam tu. Bole nangis dibuatnya. Tapi takkan la aku nak marah orang tanye camtu kan. Bukan dia tau pun masalah aku ke ape sebab aku dah 28. Nak masuk 29 kau. Tapi pengalaman cinta aku tahun ni paling pahit dan paling banyak aku menangis. Lebih-lebih lagi tau dia bahagia plak dengan orang lain. Takpela. Aku anggap itu dugaan Allah nak kasi. Aku kena kuat hadapi benda ni. Aku pun tak tau nak cerita dengan sape.  Family aku pun tak tahu ape yang berlaku kat aku tapi diorang tahu aku byk bersedih tahun ni. Takpe la. Aku tahu dia berhak bahagia dengan orang lain. Aku doakan kebahagiaan dia walaupun aku rase terseksa yang amat sangat! Bila dah jadi macam ni, memang takde hati langsung nak pikir pasal masa depan. Hal berkeluarga. Serabut. 

Tahun ni jugak aku senang sangat sakit. Macam-macam. Cepat demam. Batuk yang kerap. Period pain yang agak teruk. Rupa-rupanya ovari bengkak. Tapi alhamdulillah dapat kurangkan. Lepas tu aku dah tak kena period pain. Ajaib sungguh kuasa tuhan. Bila kita doa, insyaallah tuhan akan makbulkan doa kita. Kena usaha dan tawakal. Semoga tahun 2012 dan seterusnya aku dikurniakan kesihatan yang baik dan dipanjangkan umur. 

Cerita pasal kerja pulak. Kerjaya aku sebagai RO kt UKM ni berakhir pada ujung tahun 2011. Setelah bekerja sebagai RO hampir selama 4 tahun, macam - macam pengalaman yang aku dapat. Bekerja dengan bos yang unpredictable, egoistik, superbusy sehingga mengheret org lain skali busy dgn dia. Takpe. Itukan pengalaman. Ko keje tempat lain belum tentu bole dapat boss yang ko nak. Takmo ar ckp psl boss. Buat spoil mood je. Sepanjang berkerja, aku senang sangat dengan bebudak labmate mak enon. Mereka sangat la baik dan menghormati aku sebagai senior mereka. Ewah. Akk tak buli adik2 tawww. Tahun ni pulak banyak meluangkan masa dengan officemate yang happening dan gila-gila remaja. gituuuu. Sorry kawan-kawan. Saya memang pembuli orgnya. Tapi korang tau kan aku ni suka bergurau. Harap-harap takde sape yang terasa hati. I love u all guys. Semua kawan-kawan aku adalah super awesome! 

Okla. Saje nak highlight 3 benda utama sepanjang 2011. Benda-benda kecik takmola aku nak cite kat sini. Aku pun sesaja buat entry ni sebab nak masuk 2012 dah dan aku nak biar perkara-perkara yang menggembirakan berkekalan sehingga akhir hayat. Pengalaman dan kenangan pahit itu biarla dia berkubur and please go away. Jangan jadikan satu beban dan penyebab stress. 

Kite berjumpa nanti di next entry. Azam 2012!

p/s:: Azam kononnnnn...puiiiii!


8 comments:

sid said...

oohh..

jom tgk wayang. lama xkuar dgn akak. keh keh keh.

-pasni akak keje mana plak?-

cik paja hanim said...

jom shida..ajk zana skali..kite tgk wyg makan2..akk pun tak tau nk keje mane..tmpat shida ade kosong?uhuhuh

sid said...

err..tempat saya takde kosong. heheh

yeay! eh, akak la ajak zana.kan akak dok serumah dgn dia. pas akak dah ajak zana, akak dtg la jemput saya kat umah pastu kite tgk la wyg makan makan kan? hahah

-ngengada sungguh rasenye-
haha

cik paja hanim said...

ala..xde kosong ke..xpe..cuba lagi..tapi kena g weekdays..weekend akk xde..bole..no hal la..kite jimba2 g karok skali..hahah

sid said...

yeay!

akak setkan waktu dan tarikh bila mau berjimba!

err..weekdays ek?

hmm... (pikir pikir dgn gigih)

cik paja hanim said...

uhuhuh..mari la..kalo weekdays no hal punye..jom jom..

sid said...

weekdays malam buleh la. siang saya keje maa... cuti saya tggl dua hari je tu pon save utk balik kg mggu depan.

apa macam? kalo malam bleh?
hehe

cik paja hanim said...

malam la der..siang akk pun xbole..amboi..komen kat sini dah macam fb plak..syuh2..off topic..heheheh