24 December 2011

sesi pelepasan jawatan


Apa lagi la boss aku ni. Keja nak mengamuk je. Sabar la. Kitorang pun nak benti keje dah ni. Dua tiga harini kejenya hantar sms panjang berjela. Kalo timing betul takpe jugak. Ni memalam buta mesej macam tak bole nak jupe keesokan harinya. Menggelabah nenen org tua ni. Aku penah cakap ngan dia pasal sms malam-malam. Dia kate tak payah reply msj dia kalo dah malam. Aku pegang kata-kata dia. Tak hingin aku nak reply. Tapi bila dapat msj macam tu bila dah tidor, kompem tak leh tido pastu. Adoiii. Tak cukup dengan mesej. Dengan email tak yah cakap la. Sampai cc kat org yang tak berkenaan. Gi cc kat naib canselor, timb naib canselor, dekan, bendahari, pendaftar. Kalo bole satu ukm ni nak bagitau. Kelakar. Kelakar. Tak profesional langsung. Bawak-bawak bersabar la dalam hal keje ni. Awak dah lama kot keje situ. Tunjukkan la sikap yang elok sket kat orang bawah. Baru la kami org bawahan bole respek bos macamni. Takpela. Nasib baik la ko bos. Tapi kalo aku jadi bos la kan, aku harap aku tak la perangai cam dia ni. Burok benar. 

Last but not least, aku petik ayat dari emel last dia tentang pergaduhan pelepasan jawatan Ayat ni bukan ditujukan pada aku. Tapi ditujukan oleh bos kecik kepada bos besar. Ntah ape-ape aje.

"Semoga dengan rahmat Allah, kita dapat jumpa di Syurga nanti....insyaAllah" :p


p/s: ni mukadimah tuk sesi pelepasan jawatan. Sesi seterusnya kena tunggu hari rabu.


No comments: