05 December 2011

si comel bernama....


bukan budak sebenar *google*

Di satu petang di sebuah klinik swasta bangi, aku dan gee menunggu kawan aku yang risau akan dirinya yang tak period lebih dari 2 bulan. Mengandungkah? Oh tidak. Katenya dia tidak pernah disentuh lagi. Ok. Itu sangat celaka kalo ko pregnant. Tetiba ade budak kecik lebih kurang 2 tahun camtu makan kacang pandai depan aku. Tau kacang pandai? Ala. Kacang pistachio tu. Mesti pandai budak ni. 

Aku: Hi, name cape? (pelat ngade2)
Bdk tomey: 8*8888*** (tak bape nak jelas plak dengar) 
Aku: Huh? Jenab?
Gee: Aish kak faza. Takkan jenab kot.
Aku: Yela. Takkan la kot kann..

Aku tak puas ati selagi tak tau name budak yg kiut miut ni. Aku tanye lagi nama dia. Kali ni aku dengar dia sebut Dania pulak. Owh. Sedap name dia. Sesuai dengan muka dia yang comey tu. Aku panggil-panggil la dengan nama Dania plak. Dania..Dania...Dia tak pandang plak. Ish3 budak ni. Jual mahal plak. Aku tak puas ati aku tanye la dekat maid dia yg kusyuk tgk tv tu.

Aku: Kak, name dia ape? (Maid tu senyum-senyum je tengok aku)
Maid: Nama dia zainab.
Aku: errrrkk..(muka tahan ketawa)

Betol la aku dengar dia sebut Jenab tadi. Tak salah pun name dia Zainab. Zainab kan nama cucu nabi. Kan mempunyai maksud yang baik. Tapi jarang la plak aku dengar nama budak-budak skang Zainab. Mungkin budak tu pelat sket so aku terdengar la dia panggil jenab. Think positive. Jangan anggap aku ejek dia ye. Semua nama ade keistimewaan dia. So jangan malu dengan nama sendiri tawww. cechiowww


p/s: please dont call me aza or hanim. muahahahah



No comments: