26 December 2012

durian crepe lagi!


Selamat tengahari. Aku takdak mood nak lunch maka nya aku nk update blog. Korang cuti pegi mana? Aku lepak kat umah sambil besarkan punggung yg sedia dah besar. Mak baru balik dari perak bawak balik durian punya la banyak. Durian bukan tahan lama pun kan. So mak aku suh buat durian crepe lagi. Sebelum ni aku penah buat jugak dan ada tulis dalam entri durian crepe. Kali ni aku buat banyak. Dekat 50 ketul tapi ahli-ahli rumah aku yg sedia lahapnya sangat suka durian crepe menghabiskan dengan penuh kepuasan. Gile betul. Ok. Malas sudah nak cakap apa. Next time ada lagi sumber durian mmg aku nak buat lagi. Huhuhuhu.

gebu tak? ade lagi 3 pinggan camni. yg pinggan atas tu adik aku buat. xcantik. tolak tepi. kehkeh

isi dalam. sebenarnya aku letak durian banyak. tapi xnampak plak durian dlm tu.  heh

Dalam sibuk2 buat durian crepe tu, aku tgk maka aku bawak balik buah durian lagi yg belum dibukak. Selain tu ada buah duku yg dah xlarat nak makan, buah cempedak diluar pagar, buah pulasan yang sgt manis dan buah manggis yang over masak. Marilah makan buah-buahan tempatan Malaysia! :))

buah cempedak di rumah faza, ambil pisau tolong potongkan. hikssss

buah pulasan dan manggis!

p/s: makan durian banyak sgt sampai demam :((


4 comments:

Anonymous said...

i xtau la u dah pandai buat durian crepe.
walaupun you blaja buat kuih muih, i harap u tak lupe mcm mana nk goreng UDANG KUNYIT. kerana udang goreng kunyit tetap dihati ku. lebih2 lagi kalu yg free, drpd Aunty Faridah.. huahuahua...

Ikhlas kawan you diperantauan.
p/s: mohon kem salam sama itu Aunty Faridah!

cik paja hanim said...

nasy! aku dh pandai masak la skang. wakakka. setakat ni aku xhilang ingatan lagi ye nk buat udang goreng kunyit tu. nnt i upload kat blog khasss utk u ye.

yg benar,

anak aunty faridah. hikhik

Faiz said...

salam..wahh pandainya buat durian crepe. kemas dan gemuk2..akak tak pernah buat cuma tengok je org buat hehe
thanks ya masukkan blog Awards yg tak berapa nak meriah tu dalam awak nya bloglist makan2..hehe

Lulu Caldina said...

wah rajinnya dia :)

awal pagi singgah sini sbb nampak ada trafik dari blog ni ke Lulu-Pages, syabas! tenkiu dear.. hehe